Friday, September 30, 2011

Wajdi kena chickenpox

Salam....
Amaran: Entry ini ditaip secara laju2 oleh pemilik blog.
sekarang dua2 hero mama dah tdo.makanya bolehlah mama bersosial sementara mereka melayari mimpi masing2.atau,mungkin mereka bermimpi secara bersepadu.seperti yang biasa mereka buat kat mama.menangis secara okestra adalah perkara random bagi kedua2 heroku.haha..
Kali ni nak cte pasal wajdiku sayang yang diserang virus chickenpox selasa baru ni.hailaaa....sian benor mama menengoknye.huhu...skg bintik2 chickenpox tu dh berair...gatal2 sokmo badan dia..malam2 merengek2...makan pun tak selera...makin kurusla abang ajdi ni...mujurla mamanya still cuti,n hope ajdi syg cepat2 sembuh ya!2mggu lagi dh nak masuk school semula...firdaus plak,still takmau botol.aiseh..ni mmg masalah anak2 aku yang df sejak lahir..so tpaksela redha kalau kt school nanti firdaus nangis takmo susu...keras hati itu memang penting dah perlu ada dalam diri seorang ibu seperti aku.hahah..kalau tak,jawabnye sile hantar surat resign yer..kui3...
sejak aku bergelar ibu beranak dua ini (huh mcm tak caye seh),kehidupaku juga berganda2 berubah.sekarang masih dalam cuti,so mungkin tak terasa la kepenatan bangun awal pagi.huhu...lagi 2 mggu mungkin kehidupanku akan berubah.bertambah sebok yaaa...even duduk di rumah saban hari melayan hero2 pun rase tak terurus diri sendiri ini kan pulak dah naik kerja esok?huh!tak dpt nak bayangkan.errr...tp kena tempuhi jugak.haha
cer tengok gambar dak yang kene chickenpox ini.ops!sebelum tu jgn marah aku kerana badan anakku yang kurus keding tu.maklumla beliau tak sihat,makan pun tanak,suap bubur kene pegang mulut baru masuk.tu pun 2-3 suap aje lepas.air pun tanak..yang paling banyak masuk dalam badan ialah susu ibu!ketagih susu ibu kot anak aku ni.haha..


badan wajdi kurus sampai kulit berlapis2..huhu


asyik garu2 je chickenpox dia...

aku harap budak kurus di atas akan cepat sembuh dari penyakitnya..aminnn...syafakallah ya ibni...(yeke?haha)kasihan juga bila tgk dia tergaru2 tak tau tujuan..huhu...tapi takpe,anak mama semestinya kuat!oh ya,esok,jika ditakdirkan kelas mooting ada,haruslah aku membawa firdaus yang bulat untuk jadi bahan tontonan ke kelas.sebab aku tak yakin papanya boleh menjaga kedua2 hero kami secara serentak duet.pernah sekali aku tinggalkan firdaus bersama papanya semasa aku ke kelas,firdaus telah menggelabahkan suamiku dengan jayanya!menangis tak henti2 takmo susu ebm takmo goyang inul takmo rocking chair takmo segala2nya.hanya yang dimaukan ialah mamanya yang di shah alam ketika itu.kah3...sampaikan aku balik ke rumah dr shah alam dalam amsa setengah jam saja.mau tidaknye,semua kerete ketepi!kah3...taktaula kalau dapat rezeki dr pak polisi aku cliam ngan incik suami.boleh?haha.sebab beliau telah memarahi mencemaskan aku juga dalam telefon.huhu..mcmla dulu2 tak pernah lalui.kui3..
oklah,hero ketama dah bangun.sebelum hero kedua juga bangun baiklah aku lunch.huhu..tata!