Tuesday, December 14, 2010

~Bunting Pelamin~

Salam..

Kali ni nak share pengalaman pasal entri di atas.bukan nk citer pasal pengalaman bestnye dpt bunting pelamin tapi nk citer betapa kadang2 manusia ni bila dah terlalu sangat "mengambil berat" pasal hal diri orang lain,mende lain jadinya.huh.

aku ni tmasuk golongan perempuan yang "murah rezeki".sebab baru je kawen,tak dan nak snorkeling ke pulau redang,dh ade bb small dalam perut.haha murah rezeki la tu kan.bak kate sepupu hubby aku,one shot n its done.aku suke ayat tu.hehe..la ni pun bb small belum sempat nak big,dah wujud bb small lagi.murah rezeki la tu kan.ok what.alhamdulillah..

lagipun hubby penah cakap,target beliau nak beli hyundai starex.bukan beliau,tapi aku yg kene beli.ceh.pasaipa?pasainya nanti starex tu bulih jd 'bas skolah' anak2 yang sedozen.ish.ish.ish lagi.aku tak kisah target beliau.kalau ade rezeki anak sedozen,alhamdulillah,murah rezeki aku n family.tapi tulun bagi aku habih belajar dulu wey.hahaha..

ni nk cite,awal2 kehamilan dulu,ade kwn hubby tanya,soalan dia lebih kurang camnila,eh?dh ngandung bini ko?awalnye?ke dh ade sebelum nikah niii...haaaa...mau tak sentap laki aku dengar.naseb baik member je beb. kalau tak mau lebam bijik mate.hu..dok pertikai kepoweran laki aku pasaipa?hish.bbulu je aku dengau.(dok campur2 dialek ni maknenye maroh betui.haha)

pastu nk jadi cte,adela sorang member lama aku.dok tegur dlm fb.tkejut bukan main la beliau tgk aku dh beranak pinak.katenye rase mcm baru lagi aku kawen.aku ckp mmgle baru je kawen,baru setahun lebih.tp anak dh 7 bulan.sekali minah tu bg aku sedas,ke sebelum kawen dh ade?haha...what???aku sentap lagi.siap haha kt akhir ayat.ko igt haku hape?ish.heran aku dia tulah.mmg tak payah pk pun hal tu actually.tp pas dia ckp cmtu,aku geram gile beb.wey,anak aku,HALAL tau dak?ko igt senang ke nk wat??haha..belum aku lazer beliau lagi.aku trs mls nk layan pastu.huhu...anak tu kan REJEKI,Allah nk bagi awal,dptla awal.beliau dpt anak lewat ke awal ke,ade org tny gitu ke?betui dak.mmgla beiau nk bgurau aje,tapi even aku ni kebal maki,kebal kutuk,bile dtg bab2 anak suami mak ayah,aku jd sensitif.nmpk je ganas,tp dlm hati ade taman.haha...

kesimpulannya,selazer mane pun kite ngn member,bab2 keturunan ni jgnla lazer sgt ye dak.ade keraguan yg munasabah sekalipun,toksahla persoal,wey anak ko ke ni?bukan ko baru je kawen semalam?takkan dh besar?dan mcm2 lagilah.aku mmg pantang betui org tny tak kene tempat ni.lainla kalau anak aku dh 6 tahun,aku baru kawen setahun.tu barula org pertikai.cane anak kuar dulu dr bapaknye.haha..anak 7 bulan,bapak setahun lebih.tak ke beza tu...tak paham aku..hish...

6 comments:

SURIA AMANDA said...

tahniah...cepat yer...

azura samsuddin said...

xpelah haida, mu sabor byk2 k, mmg wujud manusia cmtuh..

De' Nurul said...

rezeki orang jangan pertikai. rezeki kita tak tau lagi macam mana. sibuk komplen kenapa. at least dah ada zuriat. yang mengomplen tu entah kawin ke belum.

Puan Chomel said...

suria:rezeki2...hehe..tq
kak zura:haih sabo jelaaaaaaaaaaaaa
kakde:ntahnye.dia dh ade life,suami n anak lg awal dr org,tp still mau ckp cmtu kt kite.hu.

7 said...

ok la tu... kite pn 39 mggu nikah, trus lahir mujahid ni... Alhamdulillah...

~TeehA~ said...

aku pn x sabar nk rs nikmat ngandung..tp, encik suami pn xde lg ni..jd kena setel yg tu dulu lah..hehe