Thursday, December 9, 2010

~Cekam kuku~

Salam...

Kali ni entri aku seperti di atas. nak citer betape seksenye manusia yg ade penyakit tersebut.huhu...aku sedang mengalaminyalah sekarang.masalah mula lepas aku bersalin ritu.sebab?bak kate hubby ku,kuku kaki jenih pelik dari orang.huhu...nk wat cane...kalau aku potong kuku kaki,aku biasenye akan korek sampai isi kuku tu.sampai habis kuku tu ke hujung.huih lepas tu mmg legalah kan...tp sebab aku baru pas beranak,aku takleh wat aksi ganas masa potong kuku kaki.duduk pun bersimpuh ayu je.so takleh 'menikmati' suasana pemotongan kuku yang lebih cekap dan efisyen.huhu..
Nak jadi cter,Wajdiku syg sekarang dah 7 bulan.so 7 bulan jugaklah kuku kaki aku ni tercekam.seksanyeeeee...nak plak mase mula2 jadi..aku dah try untuk menjadi kurang 'clumsy' atau dalam bahasa kampung kwn aku 'boyak'.maknenye jalan tu hati2,jgn sepak merata2,jgn biar kaki disepak.camtulah.tapi makin aku elak,makin selalu menyepak dan disepak.wah geramnyeeee!!!paling geram kalau mase aku tgh berlunjur kaki(masa berpantang),adik2ku dgn selambe terlanggar kaki aku.waaa nak nangis rase...geram tak terkira...huhu...sampai satu tahap,rase nak kerat je ibu jari kaki.haha..
nak jadi cerita lebih ngeri,kuku yg dihujung jari tu akhirnya tkeluar sbb aku takleh potong.masalahnye dia kuar ikut bucu jari,ngeri2...!aku pun taktau cane leh jadi camtu.tp aku trs potongla.lega sket.haha...
paling menggeramkan,sekarang kuku kaki sebelah lagi pun mengalami nasib yg sama.huaaa!!!sakit hati...kalau aku dah berhati2,hubby plak yang clumsy.beliau plak yg tersepak kaki aku...berair jugakla mate menahan.hu...tak pun wajdi plak yang buat angkara...waaa!!!nak marah kenit lagi...huhu...
sekarang aku tgh mengoogle penawar..mcm2la aku tgk.guna inaila,ubat gigi la,kapurla,paling tak boleh blah guna air kencing sendiri!eyark!!!!!lagi stetment kotor aku tulis dlm page aku.huhu...gile ape...hubby kate ape jenih pengotorla itu org.hahahah...tak sanggup aku...eiiii...
aku nak try yang guna ubat gigi tulah.hope berjaya la,aku fedappppp je bile tersepak mnde2..eiii boyak sungguh!haha...

note:ujung thn doh ni.tapi evaluation tak dpt lagik...huuu....mintak2la beliau dlm bilik besar itu tak sekejam yang aku sangka..huh!

3 comments:

azura samsuddin said...

wehh, nape mung x korek2 lagi cekam tuh, dah 7 bulan ni bolehlah nak tunduk2 bagai, jap lagi aku datang tolong mung ok?? hehehe sian kat mung

De' Nurul said...

hoi balik. weh letak la shoutbox senang nak sembang.

Puan Chomel said...

kak zura:korek mengorek tu kan best.hahahah!
kakde:sabo2,saye budak baru belajar,nanti saye letak shoutbox ek.boleh kite hoi2 nanti.hak3