Tuesday, August 4, 2009

Pengantin demam~



Salam....

Malam tadi,saya demam. Entahla mengapa tiba2 saja demam. Mungkin saya kurang rehat dan kurang minum air masak sejak kebelakangan ini. Kasihan suami saya, terpaksa bangun untuk memicit kepala saya. Saya sangat terharu dengan tindakannya. Maklumlah, dia sangat susah untuk bangun tidur. Tetapi apabila saya merengek2 malam tadi, serta merta dia terjaga. Saya seorang yang amat jarang demam, bila saya demam saya akan merengek2 seperti budak kecil. Itu memang perangai saya (tak senonoh kan!). hehe.. Lebih kurang setengah jam jugalah saya tidak boleh tidur kerana kepala saya sakit bagaikan hendak pecah. huhu... Selepas saya makan panadol dan suami memicit kepala saya, barulah saya boleh tidur. Saya agak bersalah kepadanya kerana dalam mengantuk2 dia bangun untuk melayan karenah saya. Kasihan sangat...hmmm...

Pagi ini, saya langsung tak larat bangun. Kepala terasa berat sangat2. sampai ke tengahari keadaan saya begitu. Dengan selsema, batuk, demam dan sakit kepala, saya hanya melepek di dalam bilik. Natijahnya, suami saya juga demam hari ini! Owh, kasihannya... Dia juga melepek di ruang tamu.. Menjelang tengahari, keadaan saya sudah bertambah baik, cuma selsema sahaja yang masih belum sembuh. Badan saya masih suam2 dan kepala masih berdenyut2 walaupun tidak seteruk malam tadi. Tetapi kasihannya suami saya pula yang panas badannya. Ketika entri ini ditulis, saya sedang menuam kepala suami saya.

Saya dapat rasakan, betapa besarnya kasih sayang suami saya terhadap saya. Dia pula yang kedemaman setelah merawat saya malam tadi. huhu. Semoga suami saya cepat2 sembuh dari sakitnya. Amiin....

4 comments:

~TeehA~ said...

fewitt..romantica de amor...jeles plak aku baca entri mu ni..ni yg rs nk kawen cpat2, ada org tlg picit pale..wahaha (mcmlah snang je nk kawen..huhu..Anyway, slmt mnempuh alam baru..n m'jadi isteri solehah.. ;)

Puan Chomel said...

romantik mmg romantik...tp sian plak laki aku...last2 dia yg demam....kui3....kawenla cepat teha,mmg mula2 susah, tapi bile da selesai sumenye hepi sgt2...hehe...

~TeehA~ said...

kawen?? mn best kawen skrg..(statement xleh dip'cayai)..ekekek...ada jodoh aku, kawenlah aku nnti...doakn turn aku smpi hjg thn ni atau awal thn depan..lg best ms b'day aku thn dpan..nk tiru ko..huhu

Puan Chomel said...

aminnn...besday ko thn depan?tak kena langsung...hari isnin ar teha...haha...