Tuesday, August 11, 2009

~Perpisahan sementara~

Salam...

Minggu ini kami berdua telah mula bekerja semula...kemalasan melanda diri saya...haha...biasalah,bila kita dah mula bercuti lama, mesti perasaan malas akan timbul.huhu..sedihnya bila berjauhan dengan suami. Chewah,macam tak biasa pula. Tapi dulu belum kahwin,tak kisahla berjauhan pun. Sekarang rase tak lengkap bila si dia tiada di sisi. Chewah lagi sekali.hihi...

Baru sebentar tadi saya menelefon pihak sumber manusia di HQ bertanyakan status pertukaran saya ke Shah Alam. Jawapannya positif plus negatif. Kenapa? Jawapan yang pertama, Peguamcara Negara masih belum menandatangani surat pertukaran saya. Ok, takpe, mungkin tak lama lagi beliau akan tandatangan. Beliau sangat baik hati dan bertimbangrasa. (ayat ampu) hehe.

Kemudian org HQ tersebut tanya saya, "mintak Shah Alam kan?". Saya jawab ya. Dia sambung, "Owh, Shah Alam dah penuh la,mungkin kita akan bagi di Putrajaya. awak ok ke Putrajaya?" Wah, saya dah agak. Memandangkan Shah Alam kawasan 'panas', saya tidak terlalu mengharap yang saya akan memenangi kerusi panas di sana.hehe... Sebelum ini saya berdoa saya tidak ditempatkan di Putrajaya. Tetapi apabila sudah bersuami,saya cuma mengharapkan saya segera ditukarkan berdekatan dengan suami tercinta. Di mana saya ditempatkan, itu tidak menjadi soal. Saya sudah tidak kisah saya berada di pejabat mana,bahagian mana dan apa2lah. Janji saya dapat bertukar....huhu....

Saya hanya berdoa sekarang, saya dapat bertukar ke sana dengan kadar segera. Aminnn....penantian satu penyeksaan. haha... angau dah saya. dudududu....

4 comments:

~TeehA~ said...

ko mmg dari dlu angau je..dah b'suami ni lg lah tahap kronik angau nya..wahaha

Puan Chomel said...

hoho...mengata aku ye....

~TeehA~ said...

x mengata..menaip je dgn perasaan yg penuh iri hati..hahaha

Puan Chomel said...

jgn iri hati ngan kwn sendiri...not good..haha...