Tuesday, February 3, 2009

Mari menjadi penterjemah

Hari ni aku cuba utk menyelesaikan semakan undang2 kecil..macam biasa,mesti ada terjemahan yang salah.yang 'ikut dan' selalunya.seolah2nya mereka yang menghantar draf ni ikut suka- copy paste atau dlm bahasa melayunya salin tampal saja.keadaan ni menyebabkan aku terasa sangat penat menjadi penterjemah!dan aku rasa aku nak jerit di sini,aku bukan penggubal!huhu....

Mmg org nmpk kerjaku ini senang,mudah aja,just duduk,pegang pen merah,tanda apa yg patut dlm draf,then taip.taip pun just copy paste undang2 kecil daerah lain yg sama n betulkan ape yg patut.mudah kan!tak perlu berkejar2 pegang fail byk2,kejap2 jwb call dr ntah siapa2,kejap2 keluar jumpe client/client jumpa kat opis,tak pyh susah2!tapi yg rumitnya bila duduk mcm ni kene ketekunan yg tggi!dan semestinya semua org yg kenal aku,tahu aku bukanlah manusia yg tekun!aku cepat bosan klu hanya mengadap satu benda saja.huhu....syok jugak klu saat ini aku sedang outstation,cari penghutang2 kerajaan n serahkan saman kpd mereka...ngeh3...outstation sgt seronok!bila hujung bulan jari jemariku pantas mbuat kira2 keuntungan dunia yg akan aku dpt pd bulan berikutnya...hahahaha....mejaku ini berkecah dengan alat tulis,kertas2,n macam2 lagi barang2 yg tahapahapa.aduiiii.... bestnya kalau dapat tdo mcm baby ni....:-p

No comments: