Friday, June 17, 2011

~Romantika de amor Episode Finale~

Salam...

setelah dua entri berturut2 aku memengarutkan diri membuat perbandingan sebelum kawen dan selepas kawen,kini tiba episod terakhir entri ini.chewah.haha..semalam agak terkesan dengan cte Nora Elena yang aku agak teraddicted sejak dua menjak ni kan.aku sure ramai kengkawan yg sama ada perangai huduh mcm aku.haha huduhkah?setiap hari dok mengunggu di depan tv keluarnya cte bersambung2 itu,sambil malas mau mandi dan solat maghrib pun jam 8,tak huduhkah?hua3..jgn perasan kamu suma solat siap2 sebelum cte kuar ok,maghrib skang lambat.haha.(mengarut secara berlebihan).

Ramai juga yang bertanya,wujud lagi ke suami yg romantik seperti Seth Tan tu?ahaha...yela,dukung isteri yg sakit kaki,redha je bila si isteri mantantrumkan diri,sanggup pula bacakan buku pada isteri yang kedengaran agak pemalas perlakuan isteri itu ya.haha.aku pun tak pasti jawapannya.tapi satu je yang aku boleh kata, suami kita, pilihan kita, ataupun pilihan Allah buat kita.suami yang itulah yang di bawah telapak kakinya syurga kita.even suami yang kita punyai itu tidak seromantik Seth Tan (yg kadang2 aku rasa romantiknya agak keterlaluan), tapi yang tulah satu2nya suami kita.mujurlah Allah hanya benarkan isteri mempunyai seorang suami sahaja,bukan 4 seperti lelaki.bayangkan,kalau isteri ada 4 suami?huhu.jgn pk jauh2.Allah pun tak suruh kita pk semengarut itu.

Macam aku,suami yg kupunyai sekarang,dan 4 sure akan datang dan selama2nya juga dialah suamiku dunia akhirat,memang langsung tak punya perangai seperti Seth Tan itu,tapi suamiku ada perangai lain yang Seth Tan tak ada.haha.boleh juga aku berlagak dengan Nora Elena pasni.(motif???).sure aku bersyukur bukan?merungut2 dalam hati haih kenapalah dia ni tak seperti yang aku mau.kenapalah dia ni tak paham ape yang aku nak,tu kalau berlaku,cecepat ku jauhkan fikiran sebegitu.not good.not good.tapi perempuan biasa seperti aku,semestinya perasaan tidak puas hati tu kadangkala terlintas di hati.tapi kalau kita asyik tak puas hati dengan suami,napa abg tak macam tu,napa abg tak macam ni,penah ke kita pk yang kita ni 100% perfect buat suami kita?

So, even incik hubbyku selalu tidak berperangai seperti yang aku angankan kadang2,kadang2 juga beliau berubah tak sama darjah keromantikan antara sebelum kawen n selepas kawen,tapi sesungguhnya beliau sahajalah yang bertakhta di hati selamnya.chewah.gelikah?suka hatila,blog aku,suami aku.haha..bila terasa diri ni banyak kekurangan n incik hubby tak pernah minta lebih dari yang aku mampu,aku bersyukur.so,apa motif kalau aku angankan suamiku berperangai seperti Seth Tan?haha..

3 comments:

Anonymous said...

betul2...

missricky said...

ngeng la mu nihh.. tp of course la betul kann.. hehehe.. blaja bersyukur ats kurniaan Ilahi,k.. moga kita bahagia dunia akhirat selamanya.. :D

Puan Chomel said...

kuwa,ahahahah...saje je.padahal dh tau hakikatnye.kite takkan dpt suami mcm yg kite impikan kan..hihi..tapi kena bersyukur la dgn anugerah yg tak ternilai ni.hehehe...