Wednesday, July 8, 2009

~Reverse thinking~

Salam...

Makin dekat majlis,makin banyak wat saya berfikir. Yelah, mendirikan masjid ni bukan senang. Nak meruntuhkannye sangat mudah. kan? Bak kata kawan saya, 2-3 hari ni ade tak ko pk betul ke keputusan yg ko wat utk bernikah dengan dia? saya jawab, ade,kadang2...kawan saya balas, ha... tu mainan setan tuh. cepat2 istighfar... jauhkan daripada pk mende2 tak elok. betul jugak kan... n saya pecaya, ramai yang dah berkahwin mengalamai mende yang sama sebelum mereka berkahwin. agak2 gado n berbeza pendapat sampai tahap nyesal la wat keputusan kawen nih. huhu.. n ini membuatkan saya makin cekap berfikir n membuat "reverse thinking".

Walau apepun fikiran jahat n negatif datang, saya cepat2 switch dan jadikan ianya sesuatu yg sangat positif. Betul kawan saya kata, kalau kita asyik biarkan fikiran menguasai perasaan, tak jadi hape...yang paling penting, sabar tahap jurus kelapan!n itulah yang saya praktikkan saban hari. kalau tak sabar dengan diri sendiri,sabar dengan org lain,sabar dengan komputer,sabar dengan barang2, sabar itu, sabar ini...bla..bla..bla...juga yang penting, senyum supaya seri tak hilang ketika majlis!!haha...

4 comments:

~TeehA~ said...

sabau ye kakak..(tingat ayu pggey ko kakak)..hihi

Puan Chomel said...

eiii...knape aku geli bile dgr dia pggl camtu...kui3...

~TeehA~ said...

aik, geli plak..kn dlu ko biasa je dgar dia pggil gitu, ko mcm x kisah je..tp kalo aku yg pggil, musti ko lg geli..wahaha..

Puan Chomel said...

teha,tu dulu...zaman blaja panggil apepun tak kisah.skang dah matured...haha...